Скрипторий: Siege Weapon - alkenstar cannon (guns & gears)
Назад к списку всех объектов Guns & GearsКак это работает
Это страница объекта Скриптория, в первой части показан ее статус и вывод оригинального объекта.Объект может иметь следующие статусы: Нет перевода, В работе, На проверке и Переведено.
-
Если объект в статусе "Нет перевода", то любой зарегистрированный пользователь может взять этот объект себе в работу - тогда для него откроется вторая часть этой страницы с редактором. Обратите внимание, что текст объекта представлен в виде HTML текста. Вам не нужно умение писать html код, но самое минимальное умение его читать - да.
После того как вы взялись за перевод этот объект закрепляется за вами на 3 дня. Если в течение этого времени вы не отправите свой перевод, то статус объекта скинется обратно в "Нет перевода" и он снова станет доступен для других пользователей.
Одновременно один пользователь не может иметь в работе более 5 объектов (объекты "На проверке" не учитываются), это количество считается по всем источникам в Скриптории. - Если вы взялись за перевод, то объект получит статус "В работе" и откроет для вас редактор полей этого объекта, подробная информация будет внутри этого раздела (там много).
- После отправки перевода объект перейдёт в статус "На проверке". Администратор проверит перевод, внесёт коррективы при необходимости и утвердит перевод. Если всё очень плохо, то перевод будет отклонён.
- Если объект в статусе "Переведено", то одобренный перевод будет отображен на этой странице, а сам Источник станет на шаг ближе к завершению. Когда Источник будет завершен и размещён в общей базе данных, автор перевода будет указан на сайте на странице этого объекта как пользователь, предоставивший перевод.
СТАТУС:
НЕТ ПЕРЕВОДАSiege Weapon - alkenstar cannon (guns & gears)
Alkenstar Cannon
Item 15
Source Guns & Gears
Price 12,000 gp; Ammunition scattershot barrels (25 gp, 5 Bulk)
Usage mounted (black powder); Space 18 feet long, 7 feet wide, 8 feet high
Crew 4-6; Proficiency martial
AC 32; Fort +26; Ref +18
Hardness 15; HP 200 (BT 100); Immunities object immunities
Speed 10 feet (pushed or pulled)
Named for Ancil Alkenstar, this bronze cannon is one of the largest pieces of mobile artillery ever deployed, though its immense weight limits just how mobile it actually is. The barrel of an Alkenstar cannon is nearly 3 feet in diameter, making it impractical to manufacture and handle cannonballs of sufficient size. Instead, Alkenstar cannons spray buckshot in a similar way to blunderbusses, firing large barrels that break apart mid-flight and release a rain of scattershot over a massive area. The slow movement and short range make this siege weapon fit fewer situations than most, but when used effectively, such as to stop a charge of Mana Waste mutants against the walls of Alkenstar, the results are devastating.
Aim 50 feet, minimum distance 50 feet
Load ( manipulate) 3 times, requires a successful DC 20 Athletics check
Launch ( manipulate, range increment 50 feet) 10d12 bludgeoning, 50-foot burst, DC 33 Reflex
Price 12,000 gp; Ammunition scattershot barrels (25 gp, 5 Bulk)
Usage mounted (black powder); Space 18 feet long, 7 feet wide, 8 feet high
Crew 4-6; Proficiency martial
AC 32; Fort +26; Ref +18
Hardness 15; HP 200 (BT 100); Immunities object immunities
Speed 10 feet (pushed or pulled)
Named for Ancil Alkenstar, this bronze cannon is one of the largest pieces of mobile artillery ever deployed, though its immense weight limits just how mobile it actually is. The barrel of an Alkenstar cannon is nearly 3 feet in diameter, making it impractical to manufacture and handle cannonballs of sufficient size. Instead, Alkenstar cannons spray buckshot in a similar way to blunderbusses, firing large barrels that break apart mid-flight and release a rain of scattershot over a massive area. The slow movement and short range make this siege weapon fit fewer situations than most, but when used effectively, such as to stop a charge of Mana Waste mutants against the walls of Alkenstar, the results are devastating.
Aim 50 feet, minimum distance 50 feet
Load ( manipulate) 3 times, requires a successful DC 20 Athletics check
Launch ( manipulate, range increment 50 feet) 10d12 bludgeoning, 50-foot burst, DC 33 Reflex